Realbridge Vård

Förenklad hantering av hjälpmedel & MT-utrustning

Realbridge Vård är ett modernt, lättanvänt verktyg som hjälper vårdpersonal att förenkla och säkra hanteringen av MT-utrustning och hjälpmedel. Manualer, kontrollpunkter och plats visas tydligt i appen. Du behöver ingen förkunskap - vi hjälper dig komma igång.

Säker & lättanvänd

Kom igång inom 1 vecka

    Boka personlig demo

    15 minuter

    Förråd & Lager

    Förbättrad spårbarhet för utrustning i vården

    Realbridge är mycket enkel att använda. Det enda dina kollegor behöver göra är att blippa en QR-kod när något lämnas ut, eller återlämnas. Så enkelt är det. Sen följer du specifik utrustning, i realtid. Du får snabbt och enkelt koll på hur mycket utrustning ni har tillgång till, vilket värde som finns i verksamheten, och om utrustningen är kontrollerad inom rätt intervall.

    Håll koll på hjälpmedel och MT-utrustning

    Med Realbridge Vård har du och dina medarbetare alltid full koll på var utrustningen finns, vilket värde den har eller om den kontrollerats enligt rätt intervall. Det gör att ni slipper lägga onödig tid på att ta reda på var utrustning finns, om den är kontrollerad eller hur man gör en felanmälan.

    Minska manuell hantering och höj beredskap

    Realbridge Vård är en lättanvänd digital tjänst som ger vårdgivare full kontroll över förråd, lager och MT-utrustning. Det gör att du kan minska svinnet, öka spårbarheten och förbättra verksamhetens beredskap.

    Följ statistik och gör förbättringar

    I ert Realbridge-abonnemang ingår, förutom appen, en lättanvänd webbmiljö för administratörer. Här skapar de enkelt rapporter över lager och förbrukning, får inblick i aktuella lagernivåer samt håller koll på utrustning och hjälpmedel.

    ”Nu har kommunen total överblick över hur ofta, hur mycket och vilken typ av utrustning olika verksamheter behöver. Uppföljningen ger underlag inför beslut om nya inköp samt allt rapporteringsunderlag som krävs av flera myndigheter.”

    - När jag började jobba här kom arbetsterapeuterna ofta själva och lämnade in hjälpmedel hos oss. Skulle de hämta ut något hjälpmedel fick de helt enkelt öppna dörren till lagret och titta vad som fanns, eller ringa oss. Idag har vi koll på allt via appen. Där ser vi vilka hjälpmedel vi har inne i förrådet och alla våra användare söker på objekt med hjälp av telefonen.

    Anders Lindahl

    Östersunds Kommun (film: Cambio Healthcare)

    Så funkar det

    Klick, blipp. Klart.

    Realbridge Vård håller koll på hjälpmedel och medicinsk utrustning, helt automatiskt. Du behöver varken excelark, pappersdokumentation eller dyra IT-system. Du blippar bara en QR-kod med telefonen vid in- och utlämning så har du koll på lagernivåer, i alla förråd. Du ser snabbt och enkelt när något behöver fyllas på eller beställas. Dessutom sparas all data tryggt och lättillgängligt i vår molnlösning.

    Digitala kvittenser

    Genom digital signering på telefonen eller surfplattan skapas en digital kvittens automatiskt, både vid in- och utlåning.

    Inbyggd spårbarhet

    Varje inventarie får en unik QR-kod. Det gör att du vet vem som har den, när den lånades ut, när den ska lämnas tillbaka och vem som lånade ut den.

    Ladda upp Excel-listor

    Använder ni listor i Excel för att ha koll på er utrustning idag? Inga problem. Vi hjälper er att ladda in er nuvarande data i appen när ni startar ert abonnemang.

    Komplett historik

    All information, om varje produkt eller förbrukningsvara, sparas i molnet. Det gör att du alltid kan se status för en vara eller kategori vid ett visst tillfälle.

    Automatiska påminnelser

    Sätt återlämningsdatum och påminnelser, antingen per produkt eller regelbaserat. Då slipper du upptäcka för sent att den inte återlämnats i tid.

    Rapporter och statistik

    I Realbridge Vård plockar du och dina administratörer enkelt ut både aggregerad och detaljerad data. Ta reda på alltifrån förbrukningsdata för förbrukningsvaror till hur ni använder utrustning och hjälpmedel. Det ger  beslutsunderlag för att förbättra både beredskap och resursutnyttjande.

    Digital hantering av lager och medicinsk utrustning i vårdverksamheter

    Om du arbetar inom vården vet du att det är av största vikt att alltid ha snabb och trygg tillgång till både utrustning och förbrukningsvaror. Genom att digitalisera hanteringen kan du spara både tid och pengar, samtidigt som verksamhetens beredskap ökar. Med Realbridge sköts all hantering i appen och administratörer håller enkelt koll på lagernivåer och medicinsk utrustning i webbmiljön. Det ger er en proaktiv, effektiv hantering samtidigt som ni får insikter som hjälper er att planera och effektivisera verksamheten.

    Se varför andra vårdgivare använder Realbridge

    Realbridge används av många olika vårdgivare, i hela Sverige. Bland våra kunder finns alltifrån regioner och kommuner till privata vårdgivare. Stora som små. Gemensamt för alla är att de behöver en effektiv, säker och spårbar hantering av MT-utrustning och förbrukningsvaror. Realbridge effektiviserar vårdgivares lagerhantering och ser till att du alltid har full kontroll över förråd och lagernivåer. På köpet slipper ni lägga tid på att leta efter pappersdokument, hantera manuella listor eller söka efter utrustning. Allt sköts snabbt, enkelt och säkert direkt i appen.

    Håll koll på utrustningen. När som helst, överallt.

    I webbmiljön kan administratören alltid kontrollera status för lagernivåer och utrustning. Om du vill kan du ställa in påminnelser och automatiska alarm när de understiger en viss nivå. Du har också tillgång till komplett historik, för utrustning och medicinsk apparatur, och kan ta ut rapporter och statistik. Så om du vill skapa ordning och reda och slippa både felbeställningar eller onödiga bristsituationer, tveka inte på att kontakta oss.  Låt oss visa hur vi kan säkra upp och effektivisera er hantering av förråd och lager – genom att digitalisera den. Boka en demo – så berättar vi mer.