support

Funkar det inte som du vill? Eller vill du bolla en idé?

Vårt duktiga supportteam hjälper dig med alltifrån tekniska frågor till hur du får ut mesta möjliga av Realbridge utifrån just era behov. Skicka ett meddelande eller kontakta oss på support@realbridge.se, vi svarar normalt inom ett par timmar.

    Faq

    Ta reda på mer

    Kan man separera register för nycklar mellan till exempel olika områden?

    Ja, det går enkelt att göra i administrationsgränssnittet. Tveka inte på att kontakta supporten om du behöver hjälp!

    Om jag tappar bort nyckeln och har en QR kod kan någon scanna QR koden och se vart den går?

    Nej, det går inte. Varje QR-kod är unik och programmerad för er licens och installation, ingen annan kan komma åt den.

    Kan jag se vem som har vilken nyckel vart jag än befinner mig?

    Ja, Realbridge fungerar lika bra på dator som på telefon och surfplatta. Därför kan du enkelt kolla upp vem som har en nyckel, även när du inte är på kontoret.

    Hur sköter andra företag sin nyckelhantering?

    Vi arbetar med kunder inom många olika branscher och storlekar. Mäklare, fastighetsföretag, serviceleverantörer, städföretag och byggföretag. Titta gärna på våra referenskunder och videos för inspiration. Tveka inte på att prata med oss om du vill veta mer om hur företag använder Realbridge för att effektivisera och digitalisera sin nyckelhantering  och inventariehantering. Boka en personlig genomgång av systemet på 15 min så berättar vi mer!

    Går det att använda Realbridge på surfplatta?

    Ja, Realbridge är byggd för surfplatta och telefon. Administrationsgränssnittet går också att använda via telefon eller surfplatta, men det är enklare och smidigare att göra det via en större skärm på exempelvis en laptop.

    Kan man signera utlämningen av nycklar?

    Ja, när du lämnar ut en nyckel signerar mottagaren digitalt på en surfplatta eller telefon.

    Är det krångligt att använda Realbridge?

    Nej, att använda Realbridge är långt ifrån krångligt. Appen har ett lättanvänt och tydligt gränssnitt, så om du använder andra appar på din telefon eller surfplatta kan du använda Realbridge efter bara 30 minuters onboarding med vårt team. Det enda du behöver göra är att blippa en QR-kod, lägga in mottagaren i appen (på datorn eller i telefonen) och låta mottagaren signera digitalt. Sen är det klart!

    Vad innebär er nöjd kund-garanti?

    I korthet: vi vill ha nöjda kunder, svårare än så är det inte. Så om du inte är nöjd med Realbridge, eller om appen inte passar för just era behov, efter 30 dagars användning får du pengarna tillbaka. Vi vill helt enkelt att alla som använder Realbridge får en bra lösning som sparar tid och pengar i deras nyckel- och inventariehantering.
    Visa fler
    Visa färre

    Behöver jag ändra på mitt nuvarande arbetsätt och rutiner?

    Nej, Realbridge har standarder som passar för de flesta verksamheter och branscher. Utöver det är systemet helt flexibelt så att det kan konfigureras och anpassas för specifika behov och lösningar.

    Hur lång tid tar det att komma igång?

    Det enda du behöver för att komma igång med Realbridge är en licens och 30 minuters onboarding. Det flesta lösningar tar en vecka att starta upp och börja använda.

    Jag ringer runt varje fredag eftermiddag och påminner om nycklar, kan jag göra det på något annat sätt?

    Ja, i Realbridge kan du lägga till automatiska påminnelser eller använda vår överskådliga administration för att enkelt se vilka nycklar som inte återlämnats

    Är det krångligt att komma igång med Realbridge?

    Nej, de flesta av våra kunder är igång inom ett par veckor. Om det är brådskande kan du komma igång snabbare än så. I samband med uppstarten får du dessutom 30 minuters onboarding där du tillsammans med vårt team lär dig allt som behövs för att börja använda appen.

    Jag vet inte hur många nycklar vi har, behöver jag veta det för att komma igång?

    Nej, det behövs inte. Du kan dessutom lägga till nya nycklar i appen precis när du vill.
    Visa fler
    Visa färre

    Ingår QR-koder i månadsabonnemanget?

    Om ni vill ha vår hjälp med att producera och montera QR-koder i nyckelringar tillkommer en mindre avgift per nyckelring. Kontakta oss för en prisuppgift!

    Hur många användare ingår i mitt Realbridge-abonnemang?

    Det är helt flexibelt. Du betalar bara för det antal användare du behöver. Prata med oss om du vill veta mer!

    Ingår det att få appens gränssnitt designat enligt mitt företags grafiska profil?

    Ja, det ingår i våra abonnemang Large Business och Corporation. Prata med oss så berättar vi mer om hur du kan anpassa Realbridge utifrån ert företags behov!

    Kan jag få SMS-påminnelser om en nyckel eller inventarie är försenad?

    Ja, det ingår i våra abonnemang Large Business och Corporation. I våra andra abonnemang skicka påminnelser till din e-postadress istället. Prata med oss så berättar vi mer om hur du kan anpassa Realbridge utifrån ert företags behov!

    Aktuellt

    Driftinformation

    Uppdatering av Realbridge Mobile

    2022-11-11 09:01

    Under kommande vecka släpper Realbridge en ny version av ”Realbridge Mobile” för iOS och Android.
    Realbridge släpper löpande uppdateringar och förbättringar av vår App. Vi fixar några fel, förbättrar prestanda och adderar funktionalitet.

    Några av våra senaste uppdateringar: 

    • Tillägg av OCR scanning
    • Möjlighet att aktivera ljud i appen under inställningar
    • Buggfixar
    • Nytt utseende och snabbare funktion
    • Borttag av onödiga steg när du arbetar i appen

    Informera gärna era kollegor som använder Realbridge att appen kommer att uppdateras.

    Tips efter att appen har uppdaterats:

    • Rensa gärna cache genom följande steg: Från huvudskärmen trycker du på pilen uppe till vänster -> Inställningar -> tryck på RENSA vid fältet Rensa cachad data. 
    • Använder du inte automatiska uppdatering av Appar så rekommenderar vi att du uppdaterar din telefon med senaste versionen av Realbridge Mobile i App Store/Google Play för att inte missa våra nyheter.

    Uppdateringar i Realbridge 2.0

    2022-10-06 09:21

    Under gårdagskvällen gjordes en uppdatering av Realbridge 2.0.  Vi släpper löpande mindre uppdateringar och förbättringar av vår plattform. Vi fixade några fel, förbättrade prestanda och adderade funktionalitet.

    Driftstörningar

    2020-11-10 14:54

    Realbridge’s molnleverantör, Microsoft Azure, har pågående driftstörningar. Dessa driftstörningar påverkar flera av Realbridge’s tjänster.

    Vi beklagar om detta orsakar problem för er som användare och återkommer när vi fått uppdateringar från Microsoft Azure.

    Uppdateringar i Realbridge 2.0

    2020-10-16 10:49

    Under gårdagskvällen gjordes en del uppdateringar av nya Realbridge 2.0.
    Ändringarna omfattade den nya administrationen och de mobila applikationerna för iOS och Android.
    En del av förändringarna är bland annat:

    • Stöd för moduler som;
      – E-postmodul med möjlighet att skicka formulär data och bifoga PDF.
      – Dynamiskt hämta användardata i formulär.
      – Tilldela ärenden till användare.
    • Förbättringar i hantering av Standardvärden och översättningar.
    • Begränsningar och roller för användare.
    • Standardinställningar vid uppskapande av abonnent.

    Upplever ni problem med tjänsten, så kan ni gå ut på App Store eller Google Play för att ta hem de senaste uppdateringarna. Alternativt ominstallera appen.
    Ni är även välkommen att skicka mail till supporten support@realbridge.se så återkopplar vi så snart vi kan.

    Uppdatering av datumväljare

    2020-10-16 10:34

    Under gårdagen gjordes en uppdatering av Realbridge hantering av datumfält.
    Detta på grund av de nya uppdateringarna som gjorts i Apple os och deras webbläsare Safari. Vilket gjorde att den tidigare datumväljaren inte fanns tillgänglig i formulären.

    Om ni fortfarande upplever problem med datumfältet, så kan ett alternativ vara att tömma cache på Realbridge appen eller testa att ominstallera appen för att se de senaste ändringarna.
    Fortsätter problemen, så får ni gärna skicka ett mail till support@realbridge.se så hjälper vi er så snart som möjligt.

    Problem med vår telefonväxel

    2020-02-23 11:48

    På grund av operatörsbyte kan det idag kan vara problem med att nå oss på telefon. Vår supportmail fungerar däremot lika fint som alltid – ni når oss på support@realbridge.se. Telefonväxeln bör vara igång igen inom kort!

    Problem vid återlämning till följd av systemuppdateringar

    2019-09-27 09:31

    Uppdatering 2019-09-27: Tjänsten för utlåning/återlämning är nu uppdaterad och allt ska nu fungera som vanligt. Vi hoppas att ni som använder tjänsten inte längre upplever några problem och har fått svar på eventuella frågor eller funderingar. Om du trots detta fortfarande upplever något problem eller har några funderingar, maila oss gärna så snart som möjligt på support@realbridge.se.loopiadns.com.


    2019-09-19: Just nu kan kunder som använder Realbridge nyckelhantering tyvärr uppleva problem med bland annat återlämning av nycklar. Detta beror på att det pågår uppdateringar av tjänsten för att göra den ännu bättre. Vi arbetar för fullt för att det ska fungera problemfritt så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för att vissa av er upplever dessa problem och hoppas på er förståelse för detta.

    Har du några funderingar kring detta eller behöver hjälp med något som inte kan vänta? Maila oss på support@realbridge.se.loopiadns.com så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig!

    Åtgärdat: Problem med mail från Realbridge

    2019-05-28 12:58

    Problemet med mail från systemet är åtgärdat, nu ska allt fungera som vanligt!

    Störning i vår e-postklient

    2019-02-28 11:01

    Just nu har vi störningar i vår e-postklient, vilket innebär att visa kunder har problem med att ta emot e-post från systemet. Vi beklagar att detta innebär problem för vissa av er och arbetar för att lösa problemet så fort som möjligt.